VÄRT ATT LÄSA (mitt ända typ vettiga inlägg på detta år! )

Efter att jag och Lotta kommit hem från att fota ute i skogen så sms becka och meddelar oss och bekräftar att nu kan hon komma med ner och följa med och fota! Vi suckar -.-

Efter det så åker jag till min gudmor Ellinor och precis när vi har ringt på -straxt utanför dörren- så hör man en massa tantprat och skratt. Jag bara shiiet! Noo! Och torkar bort läpgkanset med ärmen.
Så kommer jag in och alla kollar och jag får en lååååååååååååååååång kram av min gudmor.
Sen kommer jag in och hälsar på Ann-sofie som jobbar på HM i farsta (!) och på Berit, Lisa, Stina, Ann-Katrin, Karina, och Lolita.
Sen var Thomas Ellinors barn där med sin fru. Sin fru Linda. Och säger typ Jaha, och du är då Tilda. Ellinor har prata jätte mycket om dig. Ja ba öö.. ? Snaark
Sen så sitter man med menen i kors på en joobbig stol och försöker stäcka på dig och le åt allt typ.
Sen bärättar Ann-Sofia (hon som jobbar på HM) om hur det är om att möta kunder, och ta emot dem osv!
Det var faktiskt inressant och jag tror jag har sett henne nån gång där! Skuumt! :P

Aja, sen vid sju tiden så åker vi hem till min morbror och äter. Jag får en plånbok med 300 spenn och blir glad som en hare.
SEN vid maten så tänker jag sätta mig i mitt men upptäcker att till min fasa så står kalkonen precis där med ändan åt mitt håll! Ja ba Eeeew, och går snabbt till andra sidan.

Eftersom min morbror är finsk och hanns tjtj är portugisiska, så blir det nån slags blandning och portugisisk och finsk- julbord. Mamma säger att vi börjar med den finska rättarna först, (inte för att vara taskig eller så, men det kan faktiskt vara lite kul när folk som håller på att lära sig svenska säger något ord fel :))
. och Morbrors fru upprepar "Fiska rätterna först." haha
Sen är det ju då mammas kusin (?) Tuula säger på sin rättså pipiga finlandsvenska säger att detta är gammal mat som man åt på barnhem och som var riktig fattig!
Som portugisisk mat så vart det bla griskött (rättsånormalt iaf) med mango! :D

Sen bar det hemåt.

Men vem var jag då i allt?
Den som log och sa Tack, Hej och Hejdå. (Möjligen påpeka nånting då och då.)

Kommentarer
Postat av: becca

hiHI BRA DÄR TILDA :d <3,

2010-12-26 @ 23:25:39
URL: http://beccajonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0