Ännu en liten "novell"

Hej! jag har skrivit en liten "novell" so  jag ska få upp här..
usch, jag har HiCKa..:S


Rengnet öste neri små floder, jag kramade om mamma, och pappa, och sa att jag älskade dem, och pussade dem på kinderna, medans tårarna flödade ner för mina kinder.

Tåget pyste och jag hoppade på vangnen..

-Farväl, och var nu inte en stygg liten flicka, ropade mamma.

-Vi älskar dig ropade pappa.

Väll på tåget, så hoppade jag in i en nästan så tom kupé, det satt en blond flicka, på platsen bredvid mig, som hade en fjollig, stroppig min, hon såg ut att vara i 11-12 års åldern, nånting.

Hon satt och titade rakt ut i luften, pinnsmal, med en lång näsa.

Mittemot mig satt en mörkbrunhårig kille i  svart jacka. Hann tittade ut, ur fönstret. Bredvid honom så satt en svart kille, med svart hår, långa stövlar, upp till vaderna.

Det var tyst och mörkt inte i cupén, utom när jag hörde hur några grät, och snyftade till ibland, jag kände mig själv lite pömsig, klumpen i halsen, kom växande, alla de där tankarna, om hur de nya, som skulle ta hand om mig, medans, det var krig, undra hur det skulle vara…

Jätte hemska?

Sendans så somnade jag.

Jag vaknade upp av att tåget bromsade in.Jag skulle av vid första holmplatsen, och så vitt jag vet så var det här jag skulle av.Jag hade så brottom av… att jag inte märkte att jag tappade en viktig sak…

*har inte kollat stavfel, HIck!


Kramokram//HiCk!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0